Kernwaarden de Triangel Kernwaarden de Triangel

Met plezier op De Triangel!

Op De Triangel leren wij met plezier en in een fijne omgeving van, met en over elkaar.

Wij verzorgen ons onderwijs op niveau in een respectvolle en plezierige omgeving waar aandacht is voor ieders talent. Hierbij staan we in verbinding met elkaar en de wereld om ons heen.

Onze kernwaarden Verbinding, Plezier en Respect zijn altijd ons uitgangspunt. Ons dagelijks handelen, ons onderwijsaanbod, ons beleid en onze strategische keuzes stemmen wij steeds af op de kernwaarden.

De Triangel is een reguliere basisschool met een leerstof - jaarklassensysteem. Onze lessen bieden wij doelgericht, gestructureerd en op verschillende niveaus aan. Dit doen wij dagelijks door vanuit een verantwoorde methode met het directe instructiemodel te werken. In het bijzonder bij de vier kernvakken technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen en spelling.

Lesgeven vormt de kern van ons werk. We onderscheiden pedagogisch en didactisch handelen, hoewel beide facetten van ons werk feitelijk onscheidbaar zijn. Op pedagogisch gebied geloven wij dat alle kinderen:

• beter leren als ze goed in hun vel zitten
  • er het beste van willen maken
  • zichzelf mogen zijn
  • het liefst doen waar ze goed in zijn
  • vooruit willen.

We bereiken dit door het bevorderen van een positieve ontwikkeling van sociale en emotionele competenties.  En door problemen op het intrapersoonlijke domein (hoe zien leerlingen zichzelf) en het interpersoonlijke domein (hoe gaan leerlingen met elkaar om) te voorkomen en/of te verminderen. Hiervoor hebben we in een doorgaande lijn en schoolbreed specifieke aandacht tijdens de Rots en Water lessen.

Ons didactisch handelen is afgestemd op de onderwijsbehoeften van onze leerlingen en op de leerstof die we willen overbrengen. Voor het aanbod gebruiken we methodes en leerlijnen, zoals:

• Kwaliteitsvolle instructies vanuit context, betrokkenheid en inhoud
  • Interactief lesgeven: de leerlingen betrekken bij het onderwijs
  • Onderwijs op maat geven: differentiëren waar mogelijk
  • Gevarieerde werkvormen hanteren die tegemoetkomen aan de motivatie
  • Kinderen zelfstandig (samen) laten werken

Meer over onze manier van werken lees je in de schoolgids en/ of het schoolplan. Maar nog veel interessanter is om het in praktijk te ervaren. Nieuwe ouders kunnen dit doen door een rondleiding aan te vragen via onderstaande link.

Enthousiast? Meld je hier aan voor een rondleidingsaanvraag!

Wordt jouw kind 4 jaar? Ben je nieuwsgierig naar de Triangel? Je bent van harte welkom om een bezoek te brengen aan onze school. Tot snel!